پیشنهادهایی برای سفر شهریورماه

 



اگر طالب جنگل هستید

جنگل الیمستان

تصور جدا شدن از آسفالت داغ تهران و تماشای درخت های تو در تو و راه رفتن در مه به خودی خود رویایی است، حالا فکرش را بکنید که همچین جایی خیلی هم دور از دسترس نباشد و بشود 24 ساعته سر و ته اش را هم آورد. اینجاست که باید گفت، بهشت همین نزدیکی است.

سفر رفتن,مسافرت رفتن

جنگل الیمستان علاوه بر مناظر فوق العاده بکر، یک قله هم دارد که زمستان ها و بهار خیلی از کوهنوردها از آن بالا می روند. ضمنا منطقه نقش پای رستم هم از جاهای دیدنی الیمستان است که در واقع محل دو شهاب سنگ بزرگ است اما محلی ها می گویند رستم در آنجا زانوهایش را زمین گذاشته.

سفر رفتن,مسافرت رفتن

طول سفر: یک روزه

نشانی: 20 کیلومتری آمل، منطقه لهاش

تجهیزات: فقط اگر برنامه پیاده روی در جنگل باشد، وسیله خاصی نیاز نیست.

 

سفر رفتن,مسافرت رفتن

 

سفر رفتن,مسافرت رفتن

اگر می خواهید بروید رصد!

تنگه لالون

آسمان زیبای کویر و ستاره ها و ماه پر رنگ برای اهل نجوم به اندازه کافی جذاب است اما در تور دو روزه کویر متین آباد علاوه بر شترسواری و شب مانی در کویر، از یک شهر زیرزمینی هم دیدن می کنید که درست شبیه فیلم ها است، شهر زیرزمینی اویی!

 

سفر رفتن,مسافرت رفتن

این سفر دو روزه که از ساعت 5 صبح و به سمت بادرود کاشان شروع می شود، یک وقت کافی برای گردش در کویر در اختیارتان می گذارد و شب اول هم به آتش روشن کردن در کویر و رصد آسمان صرف می شود. برنامه های روز دوم هم شترسواری در کویر و بازدید از شهر اویی است.

سفر رفتن,مسافرت رفتن

طول سفر: دو روزه

نشانی: کاشان، کویر متین آباد

تجهیزات: کفش و لباس مناسب

 سفر رفتن,مسافرت رفتن

 

اگر هوس ماجراجویی کرده اید

غار دانیال

به هر حال غار هم برای خودش کم طرفدار ندارد و تورها این چند ساله ده ها غار کوچک و بزرگ اطراف تهران و شمال کشف کرده اند. غار دانیال اما هم جنگل نوردی دارد و هم غارنوردی به علاوه یک مقدار ماجراجویی که برای یک علاقمند به غار طبیعی است. غار دانیال تنها غار آهکی رودخانه ای است و شما می توانید داخل غار و آب قدم بزنید.

سفر رفتن,مسافرت رفتن

قبل از رسیدن به غار هم باید یک مسیر زیبا داخل جنگل را طی کنید. این تور هم جنگل دارد، هم آب و هم ماجراجویی. به غار که نزدیک شدید، باید لباس هایتان را برای خیس شدن آماده کنید.


طول سفر: یک روزه

نشانی: جنگل های استان مازندران

Comments

Popular posts from this blog

آبشار ایگل، آبشاری چشم نواز در فشم

سفر خارجی با اتوبوس