آیا بلیط چارتر ارزان تر از بلیط سیستمی است؟

بر خلاف تصور بسیاری از افراد بلیط چارتر لزوما ارزان ترین بلیط هواپیما نمی باشد و یا به عبارتی همیشه اینطور نیست. پروازهای چارتر در واقع زمانی ارزان هستند که چارتر کننده احساس کند نمی تواند تا زمان پرواز تمامی بلیط ها را بفروشد و ظرفیت پرواز تکمیل نمی گردد، در چنین مواقعی است که بلیط های چارتر به ارزان ترین بلیط ها تبدیل می شوند. اما در مواقعی که مشاهده کند که در یک مسیر میزان تقاضا برای بلیط چارتر افزایش یافته بر اساس میزان تقاضا قیمت بلیط ها را افزایش می دهد به طوری که می توانند به گران ترین بلیط ها حتی گران تر از بلیط های سیستمی تبدیل شوند. بنابراین بلیط های چارتر لزوما بلیط های ارزان تر از سیستمی نیستند.

چه مواقعی نباید بلیط چارتر خریداری نمود؟

همیشه خرید بلیط های چارتر نمی تواند انتخاب مناسبی باشد، گاهی اوقات برای اینکه بتوانید سفر کم هزینه تری داشته باشید نیاز است که بلیط های سیستمی را رزرو کنید. به عبارتی در چنین مواقعی اصلا خرید بلیط چارتر توصیه نمی شود. از جمله این مواقع می توان به موارد زیر اشاره نمود.

در ایام پیک سفرها در طول سال زیرا بلیط های چارتر دارای هزینه بالاتری از بلیط های سیستمی هستند.بلیط چارتر برای همه ی مسیر های موجود است مثل  بلیط هواپیما تهران ، اصفهان و....

در سفرهای خانوادگی که کودک به همراه دارید، زیرا هزینه رزرو بلیط های چارتر برای تمامی رده های سنی به غیر از کودکان زیر ۲ سال بدون صندلی یکسان می باشد، بنابراین شما مجبور خواهید بود که هزینه بلیط یک فرد بزرگسال را بپردازید که نوعی هزینه اضافی است.

در مواقعی که زمان از دقیق سفر خود اطمینان ندارید، زیرا این بلیط ها غیر قابل استرداد هستند و اگر هم استرداد داشته باشند میزان بالای جریمه ای که دارند به منزله سوخت بلیط محسوب می شود. در نتیجه اگر نتوانید در آن تاریخ به مسافرت بروید نیاز است که مجددا برای خرید بلیط هزینه کنید.

توجه داشته باشید در بلیط های چارتر امکان تغییر نام و انتقال به شخص دیگر و یا تغییر تاریخ پرواز وجود ندارد.

Comments

Popular posts from this blog

آبشار ایگل، آبشاری چشم نواز در فشم

پیشنهادهایی برای سفر شهریورماه

سفر خارجی با اتوبوس