چرا با وجود کرونا قیمت بلیط هواپیما ارزان نشده است؟

گسترش شیوع ویروس کوئید 19 در سراسر جهان بسیاری از کسب و کارها را تحت تاثیر خود قرار داد و عملا بخش قابل توجهی از بنگاه های اقتصادی را تعطیل نمود. همین مسئله موجب شد که کسب و کارها با خسارت های زیادی روبرو شوند. یکی از صنعت هایی که ویروس کرونا ضررو زیان بسیار سنگینی به آن وارد نمود صنعت حمل و نقل هوایی بود. زیرا با انتشار این ویروس در کل جهان تمامی پروازهای داخلی و خارج



ی کلیه مرزها لغو شد و سبب شد که شرکت های هواپیمایی مجبور شوند هزینه خرید بلیط را به مسافران باز گردانند. با کاهش میزان چشمگیر پروازها و کمتر شدن میزان تقاضا برای خرید بلیط هواپیما قیمت بلیط در روزهای پیک سفربه شدت کاهش یافت اما این روند مقطعی بود و در حال حاضر همچنان شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما هستیم. اگر شما نیز از طرفداران سفر هوایی هستید با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی علت این موضوع بپردازیم.

هواپیما بهترین وسیله سفر در ایام کرونا

اگر چه به دلیل وجود ویروس کرونا باید تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری جلوگیری نمود اما برخی از افراد به دلیل شرایط کاری که دارند مجبوراند به شهری دیگر سفر کنند. روش های مختلفی برای سفر وجود دارد و مسافران می توانند هواپیما، قطار یا اتوبوس را برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود انتخاب نمایند. البته با انتخاب هر کدام از آن ها باید توجه داشته باشند که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند وتمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا مانع از انتشار بیشتر این ویروس در جامعه و به خطر افتادن  سلامت خود و سایر افراد شوند.

در چنین شرایطی هواپیما می تواند بهترین گزینه برای سفر باشد بنابراین اگر می خواهید به تهران سفر کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم که هر چه سریع تر برای خرید بلیط هواپیما تهران اقدام کنید. سفر با هواپیما علاوه بر اینکه راحت تر است موجب می شود که شما سریع تر به مقصد برسید و ساعات کمتری در یک مکان شلوغ و پر رفت و آمد قرار بگیرید در نتیجه احتمال آنکه ویروس به سایر افراد در اثر تماس طولانی مدت منتقل شود کاهش می یابد. از طرفی هواپیما از نظر شرایط بهداشتی و نظافت نیز در بهترین حالت ممکن قرار دارد و مرتبا ضد عفونی می شود، از این رو افراد می توانند با استرس کمتری راهی سفر شوند وبه کار خود رسیدگی نمایند.

کرونا و افزایش قیمت بلیط هواپیما

هرچند که ویروس کوئید 19 اوایل موجب شد که نرخ بلیط هواپیما سیر نزولی داشته باشد و قیمت آن به شدت افت کند به طوری که افراد برای خرید بلیط هواپیما مشهد فقط کافی بود در حد خرید بلیط یک اتوبوس VIP هزینه کنند اما در حال حاضر شاهد افزایش شدید قیمت بلیط هواپیما با وجود ویروس کرونا در جامعه هستیم. در واقع این افزایش قیمت بر خلاف انتظارات و پیش بینی های افراد دلایل زیادی داشت که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم.

با اجرا شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی شرکت های هواپیمایی موظف شدند که پروازهای خود را با نصف ظرفیت همیشگی ارائه دهند که اصلا برای آن ها هیچگونه صرفه اقتصادی نداشت، بنابراین مجبور شدند که بلیط های خود را با قیمت بالاتری ارائه دهند تا حدودی از این خسارت بکاهند. از طرفی میزان پروازها دیگر مانند گذشته نیست و در هر هفته چند پرواز بیشتر انجام نمی شود، همین کاهش پروازها و افزایش تقاضا مردم برای خرید بلیط هواپیما یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت بلیط هواپیما بود. زیرا همانطور که می دانید قیمت بلیط هواپیما همیشه با نوسانات بسیاری همراه است و زمانی که تقاضا برای بلیط نیز افزایش می یابد این نوسانات بیشتر شده و قیمت بلیط بالاتر می رود.

شرکت های هواپیمایی اوایل شیوع ویروس کرونا  که تقریبا مصادف با آغاز پیک سفرها در ایران بود با خسارتهای بسیار سنگینی مواجه شدند و عملا تمامی پروازهای داخلی و خارجی آن ها به دلیل بسته بودن مرزهای تمامی کشورهای جهان کنسل شد، از این رو برای جبران خسارت های به وجود آمده با آغاز به کار مجدد بلیط های خود را با قیمت بالاتری ارائه دادند. تورم و بالارفتن نرخ دلار نیز از دیگر علل این افزایش قیمت بود.

 بنابراین تمامی این عوامل سبب شد که بر خلاف تصورات مردم که فکر می کردند تا مدتی قیمت بلیط هواپیما سیر نزولی خواهد داشت تا افراد تشویق به سفر با هواپیما شوند و دوباره بازار این صنعت رونق پیدا کند قیمت بلیط یکدفعه افزایش یافت و از حالت عادی خود پیش از کرونا بیشتر شد. اما با این وجود همچنان رقابت سختی در بین مسافران برای رزرو صندلی های هواپیما  و به ویژه صندلی های ردیف کنار پنجره که در ارتباط کمتری با سایر مسافران قرار دارد برای سفر به شهرهای مختلف وجود دارد و هواپیما به عنوان بهترین وسیله سفر در ایام کرونا دارای طرفداران بسیاری است.


Comments

Popular posts from this blog

آبشار ایگل، آبشاری چشم نواز در فشم

پیشنهادهایی برای سفر شهریورماه

سفر خارجی با اتوبوس