شرکت هواپیمایی پیام

تاریخچه

همانطور که گفتیم شرکت هواپیمایی باربری پیام از سال ۱۳۶۹ با همکاری بین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و مخابرات جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد. همچنین در سال ۱۳۸۲ زمین های فرودگاه پیام به مقدار ۳۶۰۰ هکتار به عنوان منطقه خاص اقتصادی شرکت هواپیمایی پیام مورد استفاده قرار گرفت و از آن مدت دیگر این شرکت هواپیمایی با دارا بودن ۴ هدف همچون عرضه خدمات فرودگاهی، ایرلاین شرکت هواپیمایی پیام، منطقه ویژه اقتصادی و هاپ پستی کیفیت فعالیتش را از گذشته بیش از پیش ارتقا داد.

از این مدت طولی نکشید که در سال ۱۳۹۰ وظیفه جدیدی با عنوان استقرار صنایع سبز و پردازش واردات و صادرات در منطقه خاص و ویژه اقتصادی پیام به وظایف قبلی این شرکت افزوده شد. قابل ذکر است که اضافه شدن این امر به وظایف شرکت هواپیمایی پیام در زمانی رخ داد که منطقه ویژه اقتصادی در زمین ۳۶۰۰ هکتاری فعالیت خود را در زمینه های مختلف با هدفهایی همچون حمل و نقل بارهوایی و پستی، فرآوری کالاها، عرضه خدمات  سردخانه ای، صادرات، صنایع ICT زیادی آغاز کرده بود.

دفتر شرکت خدمات هواپیمایی پیام، در تهران واقع شده است اما فرودگاه بین المللی پیام در حوالی شهر کرج قرار گرفته است.

خدمات هواپیمائی پیام

خدمات

یکی از مزیت های اصلی این شرکت هواپیمایی دسترسی نزدیک به شهر تهران و نزدیک بودن به شهرهای صنعتی بسیار در استان البرز می باشد. همچنین  موقعیت جغرافیایی این فرودگاه باعث شده محل تلاقی ۱۲ استان در ناحیه شمال و شمال غربی ایران قرار بگیرد که سبب صادرات و واردات در منطقه ویژه اقتصادی این فرودگاه شده است.

همانطور که اشاره کردیم مهم ترین کاربرد فرودگاه پیام حمل بار می باشد ولی به علت استقبال و درخواست بیش از حد مسافران در استان البرز مسیر رفت و برگشت کرج-مشهد و مشهد-کرج با کاربری مسافربری به این فرودگاه افزوده شده است. البته باید بدانید مسافران در حال حاضر فقط در دو روز چهارشنبه و جمعه قادر به خرید بلیط هواپیما کرج مشهد می باشند. ولی مسئولان این شرکت امید این را به مسافران داده که به زودی و در سال های آینده امکان پرواز به مشهد را برای مسافرین خواهند گذاشت و سطح خدمات خود را ارتقا خواهد داد.

یک نکته جالب که باید بدانید این است که در آغاز سال ۱۳۹۷ فرودگاه پیام مرزهای داخلی خود را شکست و اولین پرواز بین المللی مسافربری خود را به مقصد نجف اشرف انجام داد.

هم اکنون تنها مسیر مسافربری در  فرودگاه و شرکت هواپیمایی پیام محدود به مسیر رفت و برگشت کرج به مشهد خواهد بود اما تا روزهای پایانی سال مقصد های جدیدی برای حمل و نقل مسافران در این فرودگاه اضافه خواهد شد.

شرکت هواپیمایی پیام به عنوان یکی از بزرگترین مرکز خدمات آموزش خلبانی در سطح کشور فعالیت دارد. در حال حاضر در این فرودگاه ۱۰ مدرسه ویژه برای آموزش های هوایی و خلبانی دارد که به صورت فعال در حال خدمت گزاری به هنرجویان می باشد.

قابل ذکر است که در این مرکز خدمات از جمله: هوانوردی عمومی، پروازهای تفریحی و خدمات بالگرد هم نیز ارائه می شود. جالب است بدانید باند این فرودگاه به طول ۴۱۵۰ متری و  عرضی ۶۰ متری می باشد. همچنین یکی دیگر از ویژگی های این فرودگاه انعطاف و مقاومت بسیار بالای باند است که سبب شده این فرودگاه را در دسته بهترین و مناسب ترین فرودگاه های کشور قرار بگیرد. چرا که توانایی  و قابلیت میزبانی از انواع هواپیماهای غول پیکر را دارا می باشد.

https://mrbilit.com/mag/payam-airline/

Comments

Popular posts from this blog

آبشار ایگل، آبشاری چشم نواز در فشم

پیشنهادهایی برای سفر شهریورماه

سفر خارجی با اتوبوس